Cirat - El Tormo - Riu Millars - Cirat: 11,2 Km.

Abaixem al riu, a la zona d’acampada, en la que hi ha font i banys. Creuem el Millars per un camí cementat i iniciem l’ascens.

Abans d’arribar a la carretera prenem una senda a la dreta que ens condueix al poblat de la Hidroelèctrica. Descendim per carretera fins a la segona pista de terra a l’esquerra. Deixem la pista per un altre camí. La cova de Matri és ara un corral abandonat. ontinuem per una senda que en alguns trams no està molt clara, important no perdre-la de vista.  Arribem a a l’antiga senda de Cirat al Tormo, una senda més àmplia. La senda discorre junt amb un barranc i la vegetació canvia fent la rata mes atractiva

Eixim del barranc i arribem sense dificultat al punt més alt de la ruta d’hui. Ara descendim posa una senda àmplia, fins a arribar a un camí cementat que ens conduirà al Tormo. Iniciem el descens directe fins a la carretera. Una vegada en la carretera anem uns metres en direcció a Cirat i prenem el primer camí que descendeix al Millars. En poc de temps arribem a la zona de bany. Continuem caminant junt amb el riu i hem de descalçar-nos per a creuar-ho tres vegades. Abandonem la pintoresca aldea de El Tormo, i descendim per un camí de terra directament al llit del Millars, creuant (compte amb els cotxes) la CV-20, i accedint a un camí que recorre les hortes de la ribera del riu entre el Tormo i l’embassament de Cirat, aquest camí fluvial poc transitat ser à la nostra via de tornada a Cirat, però sense presses, per tant aquest retorn és ideal per a realitzar-ho a l’estiu, per tant cal creuar el riu en diverses ocasions, no és que cobrisca molt en els guals però serveix per a refrescar-se, a més disfrutarem d’una de les zones de bany mes boniques del Millars.

Passat el tercer encreuament, continuem pel camí pendent d’unes fetes que ens indiquen una zona per a pujar a un bancal. Una vegada en el bancal, caminem junt amb una sèquia fins arriba a una casa en ruïna. Després de les ruïnes hi ha un camí que condueix a la presa. Continuem per camí asfaltat junt amb l’embassament fins a arribar a la Hidroelèctrica. Continuem avançant per l’asfalt i arribem a l’antic poblat dels empleats. Ja només ens queda tornar per la senda que prenem al principi i tornar a la zona de bany de Cirat.